tisdag 31 januari 2012

konstig dröm #2

Jag har nyligen (dagen innan) hamnat i armén. Vaknar klockan 6 och vi ska åka iväg kl 8 så jag tar det ganska lugnt. Ser att mina kamrater är klädda i kamoflagekläder och inser att jag inte har fått några sådana. Sedan får jag veta att vi inte ska iväg kl 8 utan kl 7, som är typ nu. Börjar få panik, letar runt bland mina tillhörigheter och går sedan till närmsta befäl som ger mig en nyckel till klädförrådet och säger att jag har 45 sekunder på mig, innan de åker. Fast befälet vägrar berätta var klädförrådet är.
Så jag springer runt bland en massa baracker och till sist hittar jag rätt dörr. Fast då är det inte längre en barack utan två klippor jag måste klämma mig igenom och sedan klättra upp i ett träd för att komma åt kamokläderna. Inser då även att jag inte heller har fått någon handduk så det behöver jag också få. Det kommer fram några civila (ser ut som bråkstakar) och undrar vad jag gör.

När jag vaknar är klockan 04.50 och jag är helsvettig. Uppenbar stressdröm. Vad är det mitt undermedvetna är orolig för måntro?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar